Har du pausat kroppen i sommar? Här är 4 tips till dig som vill komma igång igen.


1. Starta soft

Minska risken för skador genom att vänta med den allra tuffaste träningen. Varför inte starta med några soft- eller baspass? Här får du samma typ av träning som i de ordinarie passen, men ledarna är tydligare och tempot lugnare, så att du hinner hitta rätt teknik och rätt känsla.

2. Vänta inte på lusten – bara kör igång!

Ett annat kom-igång-tips är att inte vänta på lusten, utan att bara ta dig till träningen. Den bästa träningen är den som blir av. Kolla in Friskis&Svettis Södertäljes schema och boka in ett träningstillfälle på studs.

3. Jämför dig inte med andra

Utgå från din känsla och dina förutsättningar istället för att snegla på andra. Både i gymmet och på träningspassen är vissa vana medan andra testar för första gången. Lyssna på din kropp och sätt dina egna mål för din träning.

4. Gå en kurs

Boka plats på någon av våra kurser. Du får personlig feedback och tips på hur du kan utvecklas. Datum och tider för kurserna hittar du på kurssidan, där du också anmäler dig.

komigång4

  • Ordinarie öppettider

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0008.3008.30
    Sista inpassering20.4520.4520.4520.4519.1517.1519.45
    Stänger21.3021.3021.3021.3020.0018.0020.30
  • Öppettider 3-30 juli (v.27-30)

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0009.0009.00
    Sista inpassering20.1520.1520.1520.1517.1514.1519.15
    Stänger21.0021.0021.0021.0018.0015.0020.00
facebook twitter