Spinning

På våra Spinningpass har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Riktigt, riktigt tufft eller lättsamt och mindre svettigt.


Spin finns på flera nivåer och gemensamt är att ledaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet, själv.

Spin är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel samtidigt som du kan träna och utmana din kondition fullt ut. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar du även upp övriga muskler.

Ledaren ger dig information om rätt teknik och position samt om säkerhet kring cykelns handhavande. Du tränar på bekväma, stabila cyklar som enkelt ställs in för att passa dig.

Alla cyklar är utrustade med SPD-pedaler för dig som använder denna typ av skor. Spinning finns i nedanstående intensiteter och som 55- och 45-minuterspass.

 >> Se bilder från spinsalen

Spin

I passen som benämns kort och gott Spin strävar du efter en ”steady-state-känsla”. Träningen är enkel att hänga med på, du klättrar mjukt upp i belastning och får en rejäl och uthållig konditionsträning. Helhetskänslan är ett flow.

Här har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket som du önskar. Det gör du utifrån din egen träningsnivå eller dagsform. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Du sätter själv nivån med hjälp av ledarens guidning i ansträngning och belastning.

Spin Intervall

Spinning i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet  med intervallupplägget är träna och öka den aeroba kapaciteten,  konditionen.  I Spin intervall kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger. Intervallpassen finns i fyra varianter: Långa, Korta, Pyramid/Stege och Norska.

I Norska intervaller gäller 4 gånger 4 minuter med 4 minuters vila mellan varje intervall. Ett upplägg som visat sig vara otroligt effektivt för ökad kondition. Under intervallerna ska pulsen ligga på minst 90 procent av max. Det gör passet till en träningsutmaning utöver det vanliga. Passet ligger inte fast på schemat, utan kan komma att dyka upp med jämna och ojämna mellanrum. Håll utkik på schemat.

Spin Spurt

det bästa från spinningens distans- och intervallpass
Spurt är spinningpasset som börjar med en distansdel och avslutas med intervaller. Utmärkande för passet är musikkänsla, variation och träningsglädje. Spurt passar dig som gillar när det händer mycket under spinningpasset.

 

marginal_cykel

Spara

Spara

  • Öppettider

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0008.3008.30
    Sista inpassering20.4520.4520.4520.4519.1517.1519.45
    Stänger21.3021.3021.3021.3020.0018.0020.30
  • Barnpassning

    Välkommen att lämna dina barn hos oss på vår barnpassning, när du tränar. Vi har två tillfällen under veckan då vi har bemannad barnpassning.

    Bemannad barnpassning:

    Torsdagar jämna veckor kl. 17.00 – 20.00
    Lördagar kl. 10.00 – 13.00

facebook twitter