Delad glädje är dubbel rörelseglädje


Träna tillsammans på gruppträning 2-6 år

Friskis erbjuder lekfull jympa för barn & vuxna tillsammans i familjejympan och minirörisjympan. Spring, hopp och lek till glad musik för barn 2-6 år (med tonvikt på 4-5 åringar), tillsammans med vuxna. Friskis&Svettis jympa för barn försöker ta vara på och stärka barns naturliga och spontana förhållningssätt till rörelse. Det viktiga är att barnen har kul och att de rör sig. Effekten av enskilda rörelser är mindre viktig. Roligt, spännande, lekfullt, omväxlande och till bra musik, beskriver vår jympa för barn.

Jympa Mini-Röris/Familj ingår för vuxen med aktuellt träningskort och medlemskap. Ingår för barn  med medlemskap (barnen behöver alltså inget träningskort utöver medlemsavgiften).
Annars: 30 kr/person.

Junior – träning 7-12 utan föräldrar

Juniorjympa är ösiga, fartfyllda pass där kroppsuppfattning och grundfärdigheter som styrka, kondition, balans, hållning, böj, sträck och vrid tränas i roliga övningar. Junior vänder sig till 7-12-åringar. Barnen tränar grundmotorik och utmanas i sin koordination, kondition och styrka med coola moves och härlig musik. Fokus ligger på att röra sig och ha kul.

Från och med vårterminen 2018 finns ett eget träningskort för Junior, som går att köpas direkt i receptionen för 550 kr per termin + medlemskap. Nytt för i år att vi förlänger terminen till 20 tillfällen.

Träna tillsammans på gruppträning 7-12 år

Följande pass är du som ung välkommen till, tillsammans med en vuxen:

  • Jympa
  • Dans
  • Core
  • Cirkelfys
  • Flex
  • Flex Soft
  • Yoga
  • Spinning (minimilängd 145 cm)
  • Indoor Walking (minimilängd 145 cm)

Ledaren kommer under passet guida, peppa och hjälpa hela gruppen med tekniken, du som förälder/vårdnadshavare ansvarar för att måna om ditt barns flow, fokus och tempo i passet.

Medföljande barn behöver medlemskap och rättighet att passera in på passen, detta ordnar vi i receptionen när ni löser medlemskap. Annars betalar ni 30 kr/gång.

 

Träna på egen hand på gruppträning – från 13 år

Från det att du fyllt 13 år är du välkommen på alla gruppträningspass. Medlems- och träningskort köper du tillsammans med målsman. På spinning och Indoor Walking måste du vara minst 145 cm lång.

 

Vårt gym/multihall – Nya regler från och med 1 september:

Vi vill att du ska få så bra start som möjligt. För att lära dig rätt teknik och för att kunna använda våra redskap, behöver du som 13-15 åring hänga med på två introduktionstillfällen, innan du kan träna på egen hand.

Är du 13-15 år behöver du delta på två instruktionstillfälle i mindre grupp, så kallade Gym tonår, tillfälle 1 och 2, innan du kan träna i vårt gym/multihall på egen hand. Passen riktar sig för ungdomar mellan 13-15 år (upp till 19 år) som vill komma igång med styrketräning på gymmet.

Tillfälle 1 Under första tillfället lär du dig hur du kan värma upp kroppen på gymmet, samt styrketräning med speciellt utvalda övningar, tillsammans med en utbildad tränare. Du kommer även att få ett träningsprogram.

Tillfälle 2 Under tillfälle två, repeterar vi träningsprogrammet och lär oss om rörlighetsträning. Vi går även igenom vilka trivselregler vi har i gymmet på Friskis&Svettis Södertälje.

Målsättningen är att du ska kunna träna styrketräning på gymmet på egen hand.

För att du som är 13-15 år ska kunna träna på gymmet på egen hand ska du ha deltagit både Gym tonår tillfälle 1 och tillfälle 2. Efter tillfälle 2 kommer du att få ett intyg som du tar med dig vid köp av träningskort.

Träningskortet köper du tillsammans med en målsman. 

Läs mer om introduktionen här

Från 16 år kan du träna på egen hand, men vi rekommenderar förstås att du börjar med Gym tonår kurs eller med en träningsinstruktion ändå!

Träningsråd till dig som är 13 – 15 år

  1. Träna det du tycker är roligt. Se till att du blir guidad om vilka möjligheter som finns att välja på. Det du inte visste fanns kanske blir det roligaste.
  2. Utnyttja bredden i utbudet. Utmana hela din kropp och träna allsidigt. Variera styrketräning med konditions- och rörlighetsträning. Det mår din kropp bra av.
  3. Ge dig tid för träning. Utmana dig successivt både i antal träningspass och träningstid men också med tyngre och tuffare belastningar. Kroppen behöver tid för att bygga upp sig och bli starkare. På så sätt undviker du skador.
  4. Träna smart. Se till att få hjälp med tekniken och sjyst genomförande av alla övningar.
  5. Fråga oss. På Friskis&Svettis finns många tränare & ledare. Vet du inte vad eller hur du ska göra, tveka inte att be om hjälp.

Oroar du dig?
Mer om träning

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

  • Öppettider i sommar (2 juli-29 juli)

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0009.0009.00
    Sista inpassering20.1520.1520.1520.1517.1514.1519.15
    Stänger21.0021.0021.0021.0018.0015.0020.00
  • Ordinarie Öppettider

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0008.3008.30
    Sista inpassering20.4520.4520.4520.4519.1517.1519.45
    Stänger21.3021.3021.3021.3020.0018.0020.30
  • Barnpassning

    Välkommen att lämna dina barn hos oss på vår barnpassning, när du tränar. Vi har två tillfällen under veckan då vi har bemannad barnpassning.

    Nu har barnpassningen sommaruppehåll, de bemannade passen är tillbaka 1 september.

    Ditt barn är självklart välkommen till barnrummet under hela sommaren, med dig som förälder som ansvarig.

facebook twitter