Delad glädje är dubbel rörelseglädje


Träna tillsammans på gruppträning 2-6 år

Friskis erbjuder lekfull jympa för barn & vuxna tillsammans i familjejympan och minirörisjympan. Spring, hopp och lek till glad musik för barn 2-6 år (med tonvikt på 4-5 åringar), tillsammans med vuxna. Friskis&Svettis jympa för barn försöker ta vara på och stärka barns naturliga och spontana förhållningssätt till rörelse. Det viktiga är att barnen har kul och att de rör sig. Effekten av enskilda rörelser är mindre viktig. Roligt, spännande, lekfullt, omväxlande och till bra musik, beskriver vår jympa för barn.

Jympa Mini-Röris/Familj ingår för vuxen med aktuellt träningskort och medlemskap och barn med medlemskap (barnen behöver alltså inget träningskort utöver medlemsavgiften för att gå kostnadsfritt, det gäller endast den vuxne).
Annars: 30 kr/person.

Junior – träning 7-12 utan föräldrar


Roligt, fartfyllt och lekfullt för 7-12-åringar. Barnen tränar grundmotorik och utmanas i sin koordination, kondition och styrka med coola moves och härlig musik. Fokus på att röra sig och ha kul. Under kursens 15 gånger testar vi olika sätt att träna vår kondition, styrka, motorik och rörlighet med bl.a. redskap och i stationer.

NÄR Tisdagar kl.17.00 med start 29 augusti. De två första gångerna är kostnadsfria för möjlighet att prova-på.
ANTAL GÅNGER 15 gånger med avslut 5 december. Inget uppehåll för skollov, vi kör!
PRIS 375 kr + 200 kr i medlemskap
LEDARE Maria och Saga
FRÅGOR & ANMÄLAN För ev. frågor samt anmälan, maila till Johanna Vid anmälan, ange kursens namn, ditt namn, barnets/barnens namn, e-post, telefonnummer samt eventuellt medlemsnummer

Träna tillsammans på gruppträning 7-12 år

Följande pass är du som ung välkommen till, tillsammans med en vuxen:

  • Jympa
  • Dans
  • Core
  • Cirkelfys
  • Flex
  • Flex Soft
  • Yoga
  • Spinning (minimilängd 145 cm)
  • Indoor Walking (minimilängd 145 cm)

Ledaren kommer under passet guida, peppa och hjälpa hela gruppen med tekniken, du som förälder/vårdnadshavare ansvarar för att måna om ditt barns flow, fokus och tempo i passet.

Medföljande barn behöver medlemskap och rättighet att passera in på passen, detta ordnar vi i receptionen när ni löser medlemskap. Annars betalar ni 30 kr/gång.

 

Träna på egen hand på gruppträning – från 13 år

Från det att du fyllt 13 år är du välkommen på alla gruppträningspass. Medlems- och träningskort köper du tillsammans med målsman. På spinning och Indoor Walking måste du vara minst 145 cm lång.

Vårt gym/multihall

Är du 13-15 år kan du även träna i vårt gym/multihall. Medlems- och träningskort köper du tillsammans med målsman. Du behöver inte ha med dig en förälder när du tränar, men det dock finns fler fördelar att träna med en mamma eller pappa. Ni kan tillsammans se till att du tränar effektivt och skonsamt.

Innan du börjar träna i vårt gym/multihall rekommenderar vi att du ska ha gått något av följande:

Inspiration gym tonår
För dig som är tonåring och vill få ett roligt träningsprogram i gymmet med god teknik i rörelser och övningar. Vi jobbar med helkroppstänk för att bygga upp stabilitet, rörlighet och koordination innan vi lägger på högre belastningar.

Träningsinstruktion
En individuell träningstimme där du tillsammans med en av våra tränare lägger upp ett träningspass utefter dina erfarenheter, förmågor och mål.

Tillgänglig tränare
Ta gärna hjälp av våra tillgängliga tränare i Multihallen som finns till för frågor, kan guida dig bland utrustningen och övningar.

Från 16 år kan du träna på egen hand, men vi rekommenderar förstås att du börjar med ett Inspiration kom igång – pass eller med en träningsinstruktion ändå!

Träningsråd till dig som är 13 – 15 år

  1. Träna det du tycker är roligt. Se till att du blir guidad om vilka möjligheter som finns att välja på. Det du inte visste fanns kanske blir det roligaste.
  2. Utnyttja bredden i utbudet. Utmana hela din kropp och träna allsidigt. Variera styrketräning med konditions- och rörlighetsträning. Det mår din kropp bra av.
  3. Ge dig tid för träning. Utmana dig successivt både i antal träningspass och träningstid men också med tyngre och tuffare belastningar. Kroppen behöver tid för att bygga upp sig och bli starkare. På så sätt undviker du skador.
  4. Träna smart. Se till att få hjälp med tekniken och sjysst genomförande av alla övningar.
  5. Fråga oss. På Friskis&Svettis finns många tränare & ledare. Vet du inte vad eller hur du ska göra, tveka inte att be om hjälp.

 

Oroar du dig?
Mer om träning

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

Spara

  • Öppettider

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0008.3008.30
    Sista inpassering20.4520.4520.4520.4519.1517.1519.45
    Stänger21.3021.3021.3021.3020.0018.0020.30
  • Barnpassning

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar17.0017.0010.00
    Sista inpassering19.1519.1512.15
    Stänger20.0020.0013.00
facebook twitter