Utesäsongen 18


När du hänger med Friskis ute får du naturupplevelser och träning som gör gott för både kropp och sinne. Du kan dessutom ta med alla du känner, vår uteverksamhet är öppen för alla och helt kostnadsfri. Jepp, sant – varsågoda!

 

Utejympa – en kvalitetstät klassiker!


MÅNDAGAR 18.00-19:00 i Mälarparken

Jympa är Friskis&Svettis klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i. Jympa är allroundträning i suverän form. På en timme får du träna allt: styrka, kondition och rörlighet.

OBS! Vid regn flyttar utejympan in. Ev. flytt syns i schemat senast 16.00 samma dag.

 

Löpning kvalitet


Tisdagar 18:00-19:00, vi möts i Mälarparken

Kvalitetspassen handlar om att springa så effektivt som möjligt. Att springa med kvalitet är att förflytta sig framåt lätt, lustfyllt och energisnålt. Alla våra varianter av Kvalitetspasset innehåller därför mycket teknik, som att träna på att springa med rätt hållning, framåtlutning, fotisättning, frekvens och armpendling.

Löpningen kör oavsett väder!

 

Utefys – en HIT i ur som skur


ONSDAGAR 18.00-19:00 i Mälarparken

En timmes konditions- & funktionell styrketräning med den egna kroppen och naturen som redskap. Du anpassar efter din nivå och dagsform, du bestämmer om du får höginstensiv träning eller mer inkännade och tekniknötande, våra tränare coachar och peppar dig där du är.

Utefys kör ute oavsett väder!

Utejympa och utefys körs på gräsmattan invid Minigolfbanan. Där tränar vi med gräsmattan som golv, himlen som tak,  klippan upp mot Bergvik som vägg och Mälarens inlopp som avsvalkning om vi vill. Även Löpning kvalitet har samling i Mälarparken bredvid minigolfbanan. Uteträningen i Mälarparken hålls vecka 23-35. Samtliga utepass är öppen och gratis för alla.

Löpning cross – Har uppehåll, är tillbaka v. 31.


Fredagar 11:30-12:30, utgår från Friskis&Svettis

Variantionsrik uteträning där vi utmanar alla fysiska kvaliteter. Vi blandar löpning med träning i stationer. I stationerna jobbar vi med totalövningar i 5-7 minuter. De flesta har fokus på styrka, men vi får även med balans, koordination och rörlighet. Vi jobbar med till exempel utfall, knäböj, armhävningar, situps, rygglyft, dips och upphopp. Intensiteten i stationerna och övningarna är hög. Vi strävar efter att hålla pulsen uppe på en jämn nivå genom hela passet. Som alltid kan du så klart själv bestämma svårighetsnivån på övningarna och anpassa efter din förmåga. Förflyttningarna på 2-4 minuter mellan stationerna blir återhämtning, en aktiv vila, utan att träningskänslan försvinner.

Passet utgår från Friskis Södertäljes anläggning på Svalängsvägen 1 i Södertälje Hamn.

  • Ordinarie Öppettider

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.0006.0006.0006.0006.0008.3008.30
    Sista inpassering20.4520.4520.4520.4519.1517.1519.45
    Stänger21.3021.3021.3021.3020.0018.0020.30
  • Barnpassning

    Välkommen att lämna dina barn hos oss på vår barnpassning, när du tränar. Under dessa tider har vi bemannad barnpassning:

    Måndagar kl. 17.00 - 20.00
    Lördagar kl. 09:45 - 12:45

    samt måndagar 09.00-11.00 fram till och med vecka 50.

    På övriga tider är du som förälder välkommen att låta dina barn leka i vårt barnrum i direkt anslutning till lilla och stora hallen samt multihallen/gymmet, men då på eget ansvar.

facebook twitter